Wednesday

Ukulele 小幸运 弹唱 歌词及英文翻译 A little happiness

变体的G7可谓是给曲子添加了新的元素,刷弦的时候按照传统G7,前凑可以试试看78品的G7。F滑弦也是一个可以给曲子增添亮点的地方,先弹空弦,然后中指按下,产生滑音声音算作一拍。F和C可以同时按。

请原谅反应慢的龙儿,一个chord只会刷6次,其实下面这个Ending部分,没弄懂,小伙伴可以自己发挥试试看。

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=_sQSXwdtxlY?rel=0]

小幸运 A little happiness - Hebe 田馥甄
电影 我的少女时代 Our times 主题曲 movie theme song

我听见雨滴 落在青青草地
I heard the raindrop falling on the green
我听见远方 下课钟声响起
I heard the school bell ringing in distance
可是我没有听见你的声音 认真呼唤我姓名
But I didn't hear your voice conscientiously calling my name

爱上你的时候 还不懂感情
When I fell in love with you I didn’t know it
离别了 才觉得刻骨铭心
Only after farewell moment was engraved on my heart
为什么没有发现 遇见了你 是生命最好的事情
Why didn’t I realize that knowing you was the best thing in my life

=repeat=

也许当时 忙着微笑和哭泣
Maybe we were busy laughing and weeping
忙着追逐天空中的流星
chasing shooting stars in the sky
人理所当然的忘记
Maybe we took things for granted
是谁风里 雨里 一直默默守护在原地
that who's always been here standing by my side

原来你是 我最想留住的幸运
It turns out you were the one I wanted the most
原来我们 和爱情曾经靠得那么近
It turns out we were once so close to love
那为我对抗世界的决定 那陪我淋的雨
the decision that I meant to be fought the world and the rain we got caught
一幕幕都是你 一尘不染的真心
It was always you and your truthful heart

与你相遇 好幸运
It was so lucky to meet you
可我已失去 为你泪流满面的权利
Although I’ve lost the right to shed tears for you
但愿在我看不到的天际 你张开了双翼
Hope somewhere I couldn't see you've spread your wings
遇见你的注定 她会有多幸运
You’ve found the one for you How lucky she would be

=repeat=

青春是段跌跌撞撞的旅行
Youth was a journey of many twists and bruises
拥有着后知后觉的美丽
with the beauty of understood backwards
来不及感谢 是你给我勇气 让我能做回我自己
Haven't got a chance to thank you for giving me the courage to be myself

翻译后记

刻骨铭心:engraved on my heart
有人翻译成unforgettable,意思没有错,但是意义感觉不够5星级。看其他例句
That moment is forever engraved on my heart. 那一刻永远地铭刻在了我的心上。
The memory remains sharply engraved on my mind. 这件事仍然深深地铭刻在我心中。

Meant to be:照理,应该。翻译中有好多种不同说法。
This speech is meant to be thrown away. 这段话要漫不经心地说出来。
She has learned what it meant to be under dog. 她已经领略到了受别人摆布的滋味。

當一個女孩說她再也不理你
When a girl said that she no longer cares about you
不是真的討厭你
It doesn't mean that she hates you
而是他很在乎你
It means she cares about you a lot
非常非常在乎你
Absolutely, truly, doubtlessly cares about you

No comments: